Доверие между сайта и посетителите

Един от най-важният аспект при разработване на уеб сайт е наличието на доверие между сайта и посетителите. Защо читателите да се върнат отново? Защо да се свържат с Вас?

Един от начините да спечелите доверието на читателите е чрез качествено съдържание. А този метод зависи главно от вида на сайта. Ако имате новинарски сайт, е важно да се уверите, че новините са достоверни и надеждни. Ако сайтът Ви е тематичен (например хумористичен), бъдете последователни, за да може читателите да бъдат сигурни, че ще намерят това, което ги интересува. Ако Вашият сайт е фирмен или презентационен, Вие трябва да изглеждате надеждни пред Вашите клиенти и посетители.

Без значение от вида на уеб сайта или блога Ви, по-долу може да се запознаете със списък на едни от най-важните аспекти, чрез които качеството на съдържанието на уеб сайта отговаря на целта за изграждане на доверие с посетителите Ви.

Недопускане на граматични и правописни грешки

Ако искате да избегнете отблъскването на Вашите клиенти и посетители, тогава направете прецизна проверка на правописа и граматиката на всички текстове преди да бъдат публикувани във Вашия сайт. Бъдете сигурни, че посетителите на Вашият уеб сайт проектират мнението си за Вас и/или Вашата фирма на базата на това, което са видели в сайта Ви. Вашите читатели са по-умни, отколкото си мислите и трябва да вземете това в предвид, когато изграждате доверие с тях. Повечето браузъри имат дори проверка на правописа, така че нямате извинение за лош правопис в днешно време. Бъдете сигурни, че посетителите на Вашият уеб сайт проектират мнението си за Вас и/или Вашата фирма на базата на това, което са видели в сайта Ви.

Последователност в представянето

Всеки уеб сайт има собствен стил и идентичност. Без значение какъв вид информация съдържа сайтът Ви - забавен, информативен, продуктов, корпоративен - представянето трябва да бъде последователно. Например снимките и стила на писане трябва да следват ясна идея, логика и послание.

Неутрално мнение

Опитайте се текстовете, които публикувате в уеб сайта си, да са максимално базирани на факти или различни гледни точки. Важно е да се спазва неутрален тон, за да се привлекат и запазят повече посетители. Вие искате да направите така, че Вашият продукт или услуга да звучи феноменално, но го правете без това да звучи натрапчиво или прекалено самоуверено. Вместо това дайте факти, сравнения, статистики и отзиви от клиенти. Покажете как Вашият продукт или услуга могат да подобрят начина на живот на клиента, използвайки силни глаголи и мощни думи, но без това да звучи абсурдно и смешно.

Възможност за следене

Направете лесно и възможно поддържането на връзка с читателите. Дайте им връзки за социални медии, начин да се запишат за следене на Вашия блог по електронната поща и т.н. Всеки сайт, който се обновява често с ново съдържание, следва да предостави лесен начин за абониране. Трябва да се уверите, че Вашите социални мрежи се актуализират последователно при публикуване на ново съдържание, наличие на отстъпка или нов продукт и услуга. Тези неща позволяват на клиентите да знаят, че сте сериозен, Вашата компания е легитимна и се грижите за информирането и поддържането на връзка с клиенти.

Полезно съдържание

Уверете се, че всяко съдържание, което поставяте във Вашият сайт или социални медии, е само информация, която е от значение за Вашите читатели и клиенти. Ако те виждат съдържание, което не е полезно или е безинтересно за тях, те ще се откажат да Ви обръщат внимание. Имайте предвид обаче, че не сте застраховани от публикуване на съдържание, което няма да се хареса на повечето Ви читатели. В такъв случай, ако забележите негативни отзиви и влияние, избегнете съдържание от подобен характер в бъдеще.

Заключителни мисли

Доверието е най-важният аспект за всеки уеб сайт. Ако по някаква причина някои от Вашите читатели или клиенти не чувстват доверие към съдържанието на сайта Ви, вероятно сте ги изгубили. Доверието почти никога не може да бъде спечелено отново. От правилна граматика и правопис до полезно съдържание, всичко което правите трябва да изгражда доверие. На свой ред това доверие ще Ви спечели дългосрочни взаимоотношения между Вас и Вашите клиенти или читатели, което означава повече приходи за Вас.