Това, което работи в телевизията, радиото, вестниците и списанията, в интернет не работи.
Мрежата достига до купувачите с по-малко разходи в сравнение с тези, които всяко средство за масова реклама изисква.
Старите правила на маркетинга:
- Маркетинга означава просто реклама (и брандиране).
- Рекламата трябва да бъде насочена към масата.
- Рекламна кампания се провежда за определено време.
- Творчеството се счита за най-важният компонент на рекламата.
- Рекламата разчита основно на това да улови вниманието на хората.
- Рекламата и връзките с обществеността са две отделни дисциплини, цели, стратегии и критерии.
Новите правила на маркетинга:
- Маркетинга е повече от реклама, той е взаимоотношения и комуникация.
- Вие сте това, което публикувате.
- Хората искат да се създаде сериозна връзка, двупосочна комуникация, а не да им се натрапва пропаганда.
- Вместо да генерира само продажби, маркетинга доставя и съдържание пред аудитория, което да им бъде от полза.
- Блогове, профили, е-Книги, имейли и други форми на онлайн съдържание позволяват комуникация директно с купувачите по начин, по който много повече се оценява от потребителите.
Днес фокусът е върху индивида. Хората искат да се свързват с хора, не с фирми.
Днес ние мислим, че все повече и повече процеса на закупуване е в следствие на търсене. Търсенето е в Google. Това е безплатно и много ефективно средство.
Всяко действие, на което се основава маркетинга, е не само да накара хората да купуват. Фокусът е върху привличане на интереса и вниманието чрез подходящо съдържание.