Как интернет е променил начина, по който се прави маркетинг?

Това, което работи в телевизията, радиото, вестниците и списанията, в интернет не работи.

Мрежата достига до купувачите с по-малко разходи в сравнение с тези, които всяко средство за масова реклама изисква.

Старите правила на маркетинга:

  • Маркетинга означава просто реклама (и брандиране).
  • Рекламата трябва да бъде насочена към масата.
  • Рекламна кампания се провежда за определено време.
  • Творчеството се счита за най-важният компонент на рекламата.
  • Рекламата разчита основно на това да улови вниманието на хората.
  • Рекламата и връзките с обществеността са две отделни дисциплини, цели, стратегии и критерии.

Новите правила на маркетинга:

  • Маркетинга е повече от реклама, той е взаимоотношения и комуникация.
  • Вие сте това, което публикувате.
  • Хората искат да се създаде сериозна връзка, двупосочна комуникация, а не да им се натрапва пропаганда.
  • Вместо да генерира само продажби, маркетинга доставя и съдържание пред аудитория, което да им бъде от полза.
  • Блогове, профили, е-Книги, имейли и други форми на онлайн съдържание позволяват комуникация директно с купувачите по начин, по който много повече се оценява от потребителите.

Днес фокусът е върху индивида. Хората искат да се свързват с хора, не с фирми.

Днес ние мислим, че все повече и повече процеса на закупуване е в следствие на търсене. Търсенето е в Google. Това е безплатно и много ефективно средство.

Всяко действие, на което се основава маркетинга, е не само да накара хората да купуват. Фокусът е върху привличане на интереса и вниманието чрез подходящо съдържание.