Тези дизайнерски грешки могат да костват репутацията Ви

Интернет съществува в продължение на повече от 50 години, а от почти 30 години е такъв, какъвто го познаваме днес. Тогава как е възможно голяма част от уеб сайтове да са бъгави? Най-вероятната причина е, че не всички дизайнери на уебсайтове са истински професионалисти. Тъй като по-голямата част от разработчиците на сайтове са алчни, те до голяма степен използват само шаблонни и нямат реална умения в уеб дизайна или кодирането. Те взимат готов шаблон, който да пасне на Вашата фирма. Проблемът в това е, че прекалено много си личи, когато нямат подходяща подготовка и умения.

Има хиляди статии, посветени на правене на нещата по правилния начин, така че в тази статия ще разгледаме най-лошото, когато става въпрос за изработка на уеб сайт. Ако правите някоя от тези грешки, това е почти сигурно, че ще навредите на репутацията си.

Грешка 1: Дизайна не изглежда добре на различни екрани

Добре известно е, че повечето уеб дизайнери традиционно използват Mac. В повечето случаи много проекти изглеждат ужасно на нещо различно от Mac. Не е задължително Вашите проекти да са напълно съвместими с всички устройства (въпреки, че Google го изисква), но трябва да се положат усилия, за да се гарантира, че повечето от Вашият сайт ще бъде видимо за възможно повече устройства. И не става дума само за резолюцията. Някои телефони имат отлична резолюция, но шрифта, който изглежда голям на Вашият огромен Mac екран, е микроскопичен на Вашият телефон.

Грешка 2: Блокиране на достъпа на сайта по отношение на локацията

Някои заблудени разработчици и администратори имат практиката да ограничават достъпа до даден сайт, така че да е видим само от хора от даден географски район. Разбира се, те си мислят, че никой в Бангладеш няма интерес да чете за ресторант в Ню Йорк, но не трябва да се забравя, че в днешно време хората пътуват интензивно. Такъв тип блокиране е единствено груба проява. Оставете аудиторията да прецени дали Вашето съдържание е от значение за тях или не.

Грешка 3: Изскачащи прозорци

Всеки в някакъв момент се е сблъсквал с изскачащи прозорци в разни сайтове. И в повечето случаи това не предизвиква у хората интерес, а по-скоро раздразнение. Така че, ако сайтът Ви натрапва разни съобщения в лицата на хората, не се изненадвайте, ако те не Ви посещават повторно. Ако сте ги молили да се абонират за бюлетина Ви или нещо подобно, то това ще се схване от аудиторията като натрапване и просене, а това от своя страна да предизвика у тях лоши емоции. Разбира се идеята на сайта Ви не е да отблъква хората, а напротив, Вие се стремите да ги запазите.

Грешка 4: Автоматично тръгване на клипове

Едно от най-досадните неща в уеб сайтовете е автоматично пускане на видеа, без това да е поискано от човека, който използва сайта. Ако се чудите защо, то ние ще Ви дадем отговора: мобилният интернет. За едно нещо сме сигурни и това е, че все повече хора използват мобилни устройства и мобилен интернет. Това означава, че в повечето случаи този интернет е по-слаб, отколкото е стационарният. Тук идва и въпросът за разходите. Малко хора имат неограничен мобилен интернет и Вашите автоматично тръгващи клипове (особено, ако те са рекламни) биха били много досадни за потребителите Ви. Това дори би им струвало пари. Ако не им давате избор дали да видят съдържанието на даден клип, то шансовете да затворят страницата Ви са много големи. Вероятно този потребител няма да се върне повторно във Вашият сайт и Вие може да го загубите като клиент.

Грешка 5: Използване на твърде много плъгини и екстри

Това е тясно свързано с грешки номер 1 и 4. Само защото имате огромен Mac екран и бърза интернет връзка, не трябва да Ви кара да си мислите, че потребителите също разполагат с това. Всички тези плъгини заемат място на екрана и е необходимо време, за да се заредят. Не би трябвало да имате излишни неща на своите уеб страници.

Не е толкова лесно да се направи страхотен уеб сайт. Започнете да мислите от гледната точка на клиентите Ви и всичко ще си дойде на мястото. Помислете, какво би ги дразнело и какво би ги накарало да се привържат към Вас. Това ще се превърне в успешна стратегия за Вас.