Как SSL сертификатите подобряват SEO оптимизацията?

Преди време Google обяви някои нови промени в техния алгоритъм и една от тези промени, която се открояваше е добавянето на HTTPS като фактор за класиране.

За тези от Вас, които не са запознати с това, HTTPS е "протокол за сигурен трансфер на хипертекст " - с други думи, по-сигурна версия на HTTP. Винаги, когато видите URL на уебсайт, който започва с HTTPS, това означава, че сайта е обезпечен със SSL криптиране и е безопасен за прехвърляне на поверителна информация (като номер на кредитна карта, банкова информация и т.н.) на интернет страницата.

SSL е съкращение на "Secure Sockets Layer" или технология за сигурност, който криптира връзката между сървърите и браузърите. С инсталирането на сертификат за SSL на Вашия сайт, Вие показвате на Вашите посетители, че сайтът е проверен и данните, които се изпращат на сайта са със защитена връзка, която не позволява на хакерите достъп. Забележка: Никога не трябва да въвеждате данни за кредитна карта на уеб сайтове, които не разполагат с HTTPS.

До този момент, не е имало нужда уеб сайтовете, които не обменят чувствителна информация (като блогове и сайтове, в които няма онлайн продажби), да инсталират сертификат за SSL. До този момент обикновено се срещаха в онлайн магазини, банки и други сайтове, където се прехвърлят важни данни. Но сега Google официално вписа SSL като фактор за класиране и всички уеб разработчици са заинтересовани в осигуряването им в своите интернет страници за по-добро оптимизиране на уеб сайтове. Преди да решите дали това е правилният ход за Вас, нека да разгледаме най-реалистичните SEO последици, както и общите предимства и недостатъци.

Предимства на SSL сертификатите

  • HTTPS протоколите подпомагат по-доброто Ви класиране. Инсталирането на SSL сертификат ще Ви даде тласък в ранглистата при търсене. Разбира се, има над 200 фактора за класиране в алгоритмите на Google, но с покриването на повечето от тях, Вие увеличавате все повече Вашите шансове за по-горно позициониране при търсене.
  • Подобрява реферираните данни. Всеки път, когато трафик от един сайт е насочен към HTTP сайт, данните за препращане се губят, а трафика е класифициран като директен. Този проблем обаче се премахва, когато Вашият сайт е HTTPS, а това дава на търговците по-добра представа за състоянието на тяхното насочване на трафика.
  • По-добра сигурност. SSL спира хакер атаки, като криптира цялата комуникация на Вашият сайт и го прави далеч по-надежден за посетителите Ви. Това помага да дадете на Вашата целева аудитория спокойствие и да изградите по-голямо доверие. Така те биха биле по-склонни да пазаруват от Вас или да Ви изпращат контактна информация.

Недостатъците на SSL сертификатите

  • HTTPS забавя Вашият сайт. Тъй като HTTPS изисква допълнителна комуникация между Вашия сайт и сървъра, той всъщност може да забави малко Вашия сайт. Това ще бъде забележимо само, когато става въпрос за сайтове, които вече са по-бавни. Те трябва да внимават със скоростта, защото това отново е фактор за класиране.
  • Интеграцията. Не всичко е съвместимо с HTTPS сайтовете. В действителност, промяна на адреса на Google не поддържа HTTPS миграция все още.
  • Разходите. В повечето случаи би Ви струвало между 100 и 200 долара, за да се инсталира SSL сертификат на Вашият сайт. Но не са изключени и варианти, при които това да е доста по-евтино или да се комбинира с друга услуга и да Ви струва по-малко пари.

Струва ли си да инсталирате SSL сертификат?

Ако управлявате малък блог и търсите начин да получите повече органични трафици,  инвестицията в SSL не си струва.

Но ако сте в електронната търговия или във Вашият сайт редовно се обменя важна информация и контакти, то тогава си струва да се замислите по-сериозно. Ръстът в класирането е бонус, но и добавената сигурност е чудесна за вдъхване на доверие в посетителите на уебсайта Ви.