Развенчаване на няколко често срещани SEO мита

В търсачките и социално-медийните платформи се препоръчват услугите с плащане на клик за незабавно повишаване на трафика към даден сайт, а оптимизацията към търсещите машини (SEO), понякога се забравя. Но това не би трябвало да е така. SEO оптимизацията може да осигури огромна полза за предприемачите, дори ако резултатите не са незабавни. За тези, които все още се колебаят и излизат с безброй причини, поради които не го опитват, ние ще се опитаме да докажем, че не са верни. Ето едни от най-често срещаните възражения, които развенчаваме:

SEO оптимизацията не работи
Знаете ли, че 44% от клиентите пазаруват чрез използване на търсачката? Това не би трябвало да е твърде голяма изненада. В края на краищата, търсенето е най-голямата активност в интернет след социалните мрежи, електронната поща и видео споделянето. Според доклад 57% маркетинговите специалисти признават, че SEO оптимизацията има най-голямо въздействие върху целите им. Друг доклад установява, че генерираните от търсене посетители са с осем пъти по-вероятни клиенти от други канали за продажба. Нещо повече, изследванията показват, че потребителите са склонни да пренебрегват платените рекламни обяви и вместо това кликват върху органичните резултати.

SEO оптимизацията е скъпа
При SEO оптимизацията Вие заплащате и за експертиза и физическото изпълнение на множество сложни задачи:

  • Проучване на Вашият отрасъл, пазар и тенденции в продажбите
  • Провеждане на изследвания относно конкурентоспособността
  • Намирането на ключови фрази, които могат да донесат най-подходящ трафик
  • Оптимизиране на сайта
  • Изграждане на връзки
  • Мониторинг и анализ на резултатите.

Всяка една от тези задачи, отнема време и усилия, като имайте предвид, че SEO оптимизацията не може без тях и те са включени в нея. Така, че докато плащате на някой, който да изпълнява тези задачи, с една SEO оптимизация можете да ги получавате и да подобрявате Вашето нареждане в търсачките. Сега сравнете това с разходите Ви в Adwords.

Правя бизнес по традиционния начин. Нямам нужда от SEO
80% от потребителите се консултират онлайн преди да направят покупка. Повече от 50% от потребителите използват интернет ежедневно. А 93% от техните онлайн преживявания започват с търсачката. Дори ако сте преценили, че малък процент от тях ще се интересуват от това, което продавате, това е огромен брой потенциални посетители. Пренебрегвайки бизнеса си онлайн, означава, че ще се лишите от евентуално една от най-големите възможности за развиете. Дори по-лошо, давате голям шанс на Вашата конкуренция да Ви задмине.

Това отнема твърде много време. Плащането на клик е по-бързо
Да, това е вярно. Плащането на клик носи незабавни резултати. Вашият сайт може да започне да генерира посещения почти в момента, в който започнете кампанията си. SEO оптимизацията от друга страна трябва да изгради авторитета на сайта, преди да можете да видите всички резултати. Но имайте предвид:

  • Плащането на клик изисква постоянна инвестиция. Трябва да плащате всеки път, когато някой кликне върху рекламата Ви.
  • Цената на клик се увеличава, защото е на принципа на наддаване. Ако искате да продължите да имате видимост на рекламите на челни позиции, трябва да наддавате с Вашите конкуренти. Те от своя страна ще правят същото и се получава порочен кръг.
  • Повече хора кликват върху органични реклами, отколкото платени обяви. Ние говорихме за това вече.

SEO от друга страна носи непрекъснато резултати без увеличаване на разходите. Така че, да, SEO оптимизацията не отнеме време, но веднъж създадена, тя продължава да дава резултати ... безплатно.

SEO оптимизацията ще изисква промени в сайта
Предприемачите може да имат нужда да променят своя уебсайт, за да се подобри SEO. Например лошият дизайн, объркващата структура или слабото съдържание ще попречат на усилията Ви. Друга важна стъпка в промяната на сайта е да се намали времето за зареждане. Само една секунда закъснение може да намали рейтинга на сайта с до 7/100.

SEO се променя твърде бързо
Вярно е. Google променя алгоритъма си по няколко пъти в годината. Повечето от тези промени няма да се отразят на класирането на уебсайта Ви. Но някои от тях могат да имат отражение върху Вашия сайт. Това е отговорност на SEO експерта, който трябва да следи Вашия сайт да не се наказва. Така че истинското предизвикателство за преодоляване не са промените в SEO, а по-скоро в наемането на добър SEO специалист, които може качествено да върши своята работа и да преодолява всякакви новите промени в алгоритъма на Google.

SEO може да бъдe автоматизирана
SEO оптимизацията не може да бъде автоматизирана. "Automated SEO" е със спам практика, която няма нищо общо с управлението и синхронизирането на десетки процеси във фирмата. Не вярвайте на тези, който казват, че всичко може да се направи само с едно кликване. Ако сте готови да прекарате свободното си време и пари в подобряването на Вашето SEO, то тогава инвестирайте в подходящи специалисти.