Както всяка друга прогресивна индустрия, където естетиката играе значителна роля в крайният продукт, и уеб тенденциите се развиват и променят всяка година. Текущата година е към своя край и ние ще погледнем към уеб дизайна и тенденциите в нея, които доминираха през 2016 година и ще продължат и през 2017 година.
Големи изображения
Големите изображения са изключително търсен ефект в дизайна. Ако подберете завладяващ образ, резултатите биха биле впечатляващи. Този минимализъм е същността на модерното съвременно изкуство и осигурява лесен достъп и яснота, която е подпис на всеки един успешен уебсайт.
По-издължени сайтове
Повечето уебсайтове прибягват към по-идължените дизайни, вместо бутони и линкове към други страници. Това се прави, за да изглежда сайта по-мащабен и за да се постигне ефект на онлайн история разказвана само със скролване. В модерният уеб дизайн е все по-приемлива практиката, при която началната страница показва елегантно цялото основно съдържание. Като добавка могат да се добавят плъзгащи анимации и визуално привлекателни елементи, за да се постигне перфектен ефект на превъртане и скролване. Така ще въведете потребителя във Вашата марка, ще дадете по-добра гласност на Вашето съдържание и ще предадете по-смилаемо Вашето послание.
Вертикално разделяне на страницата
Една от тенденциите, която се наложи през миналата и текущата година, е вертикалното разделение на екрана на две части. Което значи, че има две различни неща с еднаква важност и разделянето на екрана позволява избора между двете. По този начин можете да сложите своите продукти от едната страна, а в другата да подкрепите със снимки, медия или текст.
Не на несъществените елементи в дизайна
Дизайните стават все по-опростени и се премахват всички излишни и сложни елементи. Това е и същността на минимализма, който се е наложил през последната година. Помислете за Вашият уебсайт като един добре функциониращ товарен автомобил, чието изпълнение зависи от безтегловността. Намаляването на теглото и едновременно подобряването на производителността и естетическата стойност.
Фиксирана широчина и центрирано съдържание
По-рано уебсайтовете са използвали фиксирана ширина и центриране. Уебсайтовете в последно време използват 100% от широчината на екрана при проектирането, за да се изпълни адаптивният дизайн, но този бум отшумява. Сега някои сайтове използват изображения, които са със 100% широчина, а съдържанието е центрирано и с фиксирана широчина. По този начин се предоставя елегантен щрих към уебсайта и ултра широки резолюции.
Голям шрифт
Големият шрифт подчертава Вашата гледна точка. Той продължава да бъде важен фактор през последните години и оказва много добро влияние при кратки, но въздействащи съобщения към посетителите на уебсайта.
Мобилни менюта
Отзивчивият уебдизайн подтиква проектирането в интерес на потребителя, независимо от използваното устройство. Сега елементите от дизайна, които работят на мобилни устройства, се изпълняват и при други резолюции. Различни сайтове вече прилагат мобилни менюта, поради техният изчистен дизайн и удобство.
Производителността и скоростта
За да зареди безпрепятствено и бързо един сайт, трябва да се избягват прекомерно тежките изображения и медии. Това има и по-голямо въздействие върху потребителя в сравнение с по-сложните сайтове, които отнемат прекалено много време за зареждане. В действителност това е и важен фактор в SEO ранглистата.