Едно от най-трудно достижимите цели на маркетолозите в днешно време е да накарат потребителите да акостират в даден уеб сайт. Въпреки невероятния прираст в онлайн обществото през последните години, съревнованието в ангажирането на потребители никога не е било по-ожесточено. Маркетолозите търсят всякакви канали за инвестиция в реклама, давайки изобилие от своите финанси за постигане на различни цели. Най-нашумелият начин за реклама в днешно време е чрез т.нар. PPC (pay per click) ad в различни комуникационни мрежи. Всичко това е с цел постигане на повече трафик към уеб базираните места на даден бизнес. За да разберем каква връзка има блогът с това, трябва да обърнем внимания на първоначалната цел на интернет – споделянето на информация.
Обичайно хората посещават даден уеб сайт, защото проявяват интерес. Въпреки че звучи много просто, повечето маркетолози забравят този факт и влагат своята енергия и пари в увеличаването на трафика към уеб сайт, който всъщност не притежава съдържание, което ангажира. Хората, които не са обвързани има много по-малка вероятност да откликнат на call to action призивите, както и не биха били в състояние да споделят уеб сайта в социалните мрежи и т.н., което в добрия случай би довело до т.нар. органичен трафик. Притежанието на активен и добре воден блог във Вашия уеб сайт, ще помогне в решаването на някои ключови проблеми и то по много начини.
1. Блогът прави Вашият уеб сайт значим.
Понякога дори си струва да промотирате повече своя блог, отколкото отделни места от своя уеб сайт, които сте считали за важни. Това се дължи на факта, че блоговете са много по-лесен и бърз начин за промотиране на съдържание, защото са по-близки и достъпни за хората. Това важи особено, ако добавите няколко social media бутони, с които съдържанието да бъде споделено с повече хора.
2. Общественото значение на блога окуражава взаимодействието с потребителите и увеличава ангажираността.
Добре водения блог има способността да привлича посетители (в зависимост от сферата), които да създадат мини общество, което комуникара в секциите за коментари под всяка статия. Дори е възможно да привлечете други блогъри с високо социално влияние, с които да изградите важни връзки. Точно поради тази причина комуникацията с Вашите посетители в коментарите е от изключително значение. Активното общество, обвързано с Вашето съдържание е златната мина за Вашият маркетингов потенциал.
3. Блогът може да Ви позиционира като експерт в дадена сфера.
Това има огромно значение, ако Вашият сайт цели продаването на даден продукт. За хората е важно Вие да бъдете на пазара от дълго време и да притежавате добра репутация, която да акцентира на Вашият професионализъм. Това е като да изберете уеб хостинг компания за Вашия сайт. Не бихте се доверили на някоя малко известна фирма, за която не знаете много, отколкото на онази, която е доказана с времето и е с високо значение за доброто на Вашия бизнес. Блогът може да Ви помогне, ако ангажирате хората с важна информация на различна тематика или с експертно становище, което ще засили авторитета на бранда сред Вашите посетители.
4. Блогът добавя допълнителни точки, които да гарантират увеличаването на органичния трафик.
Вечното правило на Google гласи: “Кралят е съдържанието”. Търсачките обожават свежото, полезно и уместно съдържание. Това може лесно да постигнете чрез публикуването на качествени статии в своя блог, което е чудесен начин да осигурите повече посетители. Ако проучите кои са най-търсените ключови думи от потребителите в сферата на Вашия бизнес, ще помогнете статиите Ви органично да се фиксират от Google, а оттам да се издигнете в търсачките и да увеличите трафика към сайта. Това е много по-лесен начин, отколкото да плащате за реклама, която да води директно към продуктовата ви страница.
Убедихме ли Ви?
Колкото по-скоро започнете да осигурявате страхотно съдържание за Вашите посетители, толкова ще започнете да печелите от това. Дори сайтът Ви вече да има блог, то тази статия може да Ви накара да засилите позициите си и да го превърнете в още по-значимо и интригуващо място. Стремете се да бъдете най-добрите в своята ниша, а това ще гарантира увеличаването на органичния трафик и на удовлетворените потребители.