Ако сайтът Ви е пълен с бляскави атрибути и впечатляващи графики, а бизнесът Ви продължава да не реагира, то явно нещо не правите както трябва. Най-честата причина е, че бизнесът Ви не е правилно оптимизиран за търсачки. Всеки е наясно, че даден онлайн бизнес няма как да оцелее, ако няма стабилно присъствие в интернет.
Оптимизацията на сайт за търсачки, го прави видим за милиони интернет потребители. Това се дължи на факта, че повечето потребители търсят онлайн продукти или услуги точно чрез търсачките. Затова е важно да се използват правилните SEO техники, за да задвижите машината в правилната посока. В тази статия сме посочили 10 грешки, които трябва да избягвате, ако искате да блеснете в очите на Google.
Грешка номер 1:
Използването на неуместни ключови думи в сайта, е една от най-често допусканите грешки.
Те допринасят сайтът да не се показва адекватно на очакванията в търсачките. Сайтът трябва да бъде оптимизиран за определени, уместни ключови думи, които отговарят на продуктите или услугите, които предлагате. Когато Google индексира сайта ви, той ще вземе под внимание всички уместни ключови думи, които се намират в него.
Но тук възниква въпросът, как да оптимизираме даден сайт, използвайки само най-уместни ключови думи?
Това може да постигнете като употребите по една ключова дума за всеки titile tag на всяка страница или в alt атрибутите на изображенията, мета описанията и имената на url. Добре е също така да използвате 1 или 2 уместни ключови думи в съдържанието на всяка страница, поддържайки честотата на използваемост не повече от 1%.
Грешка номер 2:
Бавно зареждане на страницата.
Друга голяма грешка е да не оптимизирате страницата за бързина. Използването на твърде много графики в уеб сайта ще го забавят. Още повече, използването на флаш и анимации ще повлияе още по-тежко. Трябва да сте наясно, че много хора ще напуснат сайта, ако неговото зареждане трае над 5 сек.
Когато оптимизирате сайта си за скорост е важно да знаете, че не всеки човек разполага с бърз компютър или мобилно устройство. Ако уеб сайта зарежда бързо при Вас, това не важи че ще го направи при някой друг. Затова е прието да се тества скоростта, използвайки сайтове като Gtmetrix, WebPagetest и Pingdown.
Грешка номер 3:
Всички линкове да сочат към homе page-a.
Друга често срещана грешка е всички линкове да сочат към началната страница. Здравия линк трябва да сочи в дълбочина, към вътрешните страници, а не само към home page-a.
Когато оптимизирате сайта си чрез изграждането на линкове, то трябва да се убедите, че около 50% от тях водят към вътрешни страници, докато останалите 50% насочват към водещите страници от навигационния бар на home page-a.
Грешка номер 4:
Поредна често допускана грешка при оптимизацията е да се добавят линкове към т.нар. токсични сайтове.
Сайтовете, към които се линквате трябва да са популярни и с добра репутация в очите на Google.
А как да определите популярността на даден сайт?
Много лесно, трябва да сте сигурни, че сайта има висок PA индекс (page authority), DA (domain authority) и PR (page rank). Всички тези показатели удостоверяват авторитета и популярността на сайта в контекста на Google. Не забравяйте, че добавянето на линкове в авторитетни сайтове, ще окаже влияние и на Вашата репутация.
Грешка номер 5:
Друга грешка, която много хора допускат е да натъпчат футъра с ключови думи.
Вмъкването на ключова дума във футъра ще доведе до наказания.
Ключовите думи там са ниско разпознаваеми, тъй като са разположени в дъното на страницата. С други думи, това действие в никакъв случай няма да допринесе с нещо добро за сайта Ви.
Грешка номер 6:
Преоптимизиране.
Прекалените действия за оптимизиране на сайта ви, също ще бъдат наказани от Google. Тези техники са известни в онлaйн средите като “черно SEO”. Това се отнася към прилагането на сенчести техники за изграждането на линкове, с които да се подобри класирането в търсачките. За да избегнете т.нар. лошо seo, по-добре да инвестирате в наемането на качествена SEO агенция, която да избегне наказания от Google.
Грешка номер 7:
Избягване на социaлните мрежи.
Притежаването на силни позиции в социалните мрежи е важно, ако искате да подобрите класирането си в търсачките. Те използват сигнали от социалните мрежи, за да определят популярността на даден уеб сайт. Затова е важно да се развивате добре в социалните платформи, за да подобрявате сигнала, който изпращате към Google.
Грешка номер 8:
Игнориране на качественото съдържание.
Не забравяйте, че съдържанието в сайта определя преживяването на потребителя и оказва влияние на класирането. Затова то трябва да предлага значима информация, която да бъде полезна за посетителите. Когато пишете текст за всяка страница, трябва да идентифицирате проблем, след което по професионален начин да предложите информация, свързана с неговото решение. Обмислете за наемането на специалист копирайтър, който да създаде таргетирано съдържание, което да е уместно написано и да резонансира на желаната аудитория.
Грешка номер 9:
Прекален фокус върху класациите.
Друга голяма грешка, когато оптимизирате сайта си е твърде високата фокусираност върху класациите, забравяйки потребителите. Имайте предвид, че при оптимизацията, основния фокус трябва да пада над аудиторията. Без да удовлетворите нуждите на потребителите, няма да сте в състояние на осъществите продажба. Затова е важно да създадете баланс между таргет групата и изискванията на търсачките, за да успеете.
Грешка номер 10:
Слаба уеб сайт архитектура.
И накрая, трябва да имплементирате съвместима със SEO-то URL структура. URL-то не трябва да е много дълго и трябва да включва една или две уместни ключови думи. Също така, трябва да сте сигурни, че динамичните линкове са създадени във фолдър, който не се индексира, в противен случай това може да доведе до объркване и проблеми.