Научете кои са най-ефективните методи за редуциране на bounce rate-a на Вашия сайт, за да увеличите конверсиите и продажбите.
Bounce rate-a е процентът от едно посещение на страница или казано с други думи една уеб сесия. Това е броят посещения, в които посетителят напуска уеб сайта от ландинг страницата, без да браузва в дълбочина. Google Analytics калкулира и съобщава нивото на баунс рейта за дадена страница или общо за уеб сайта. Важно е да отбележим, че bounce rate-а няма нищо общо с времето, което един потребител прекарва на дадена страница или в уеб сайт. Този показател обаче може да играе ролята на мощен източник на инфо, удостоверявайки качествения трафик към уеб сайта или ландинг страниците. Със сигурност трябва да сте притеснени при висок bounce rate, ето една основна причина защо:
Високият bounce rate показва, че страниците в сайта не са релевантни за Вашите посетители. Оттам Вие не може да очаквате обвързване със съдържанието и продажби. Целта на сайта пропада, както и неговата комерсиална значимост. В такъв случай, възниква въпросът: Какъв е идеалния bounce rate, тогава? В интерес на истината, практиката сочи, че е трудно да се сдобием с bounce rate под 20%, а всичко над 35% или 50% е притеснително. А как да редуцираме bounce rate-a?
Като следваме тези няколко метода:
Един от най-мощните начини за редуциране на bounce rate-а е да го нагласите, калкулирайки времето, което се отделя на една страница. Следвайки това, Вие може да получите реална стойност на bounce rate-а. Съществуват обаче и много примери, при които може да получите обвързване в резултат на дадено bounce посещение. Това важи за много блогове, в които хората влизат, за да прочетат нещо, след което веднага напускат. Това Google отразява като bounce, тъй като дадения потребител не е проникнал по-дълбоко в страниците, а се е задоволил с прочетеното на ландинг страницата. Но това не означава, че той не е получил информацията, от която се нуждае. Едва когато посетителят се конвертира не се отчита bounce rate.
Profit Index е базата данни с всички печеливши страници от Вашия уеб сайт. Това са най-посещаваните страници и имат осъществени най-много конверсии и транзакции. Така че, ако тези уеб страници имат висок bounce rate, това ще окаже влияние върху нивото и обема на конверсиите.
Определете кои са източниците на трафик, които са със слабо качество, след което или спрете кампанията или таргетирайте правилните ключови думи и ландинг страници.
Ако получавате правилния трафик, но ландинг страниците Ви не задоволяват Вашите посетители, тогава те ще си тръгнат в момента, в който са стъпили. Например, потребителите търсят конкретна информация: “Курс по маркетинг в Стара Загора”, а Вашата ландинг страница съдържа обща информация на тази тема, то най-вероятно този посетител ще си отиде.
Ако Вашата ландинг страница не съдържа CTA или той не е на видно място, то ще изпитате големи затруднения да задържите посетителите. Заглавията, подзаглавията и насочващите указания към действие са чудесен начин да подканите посетителите.
Това означава, че ако рекламния банер на Вашият сайт гласи: “Свали приложението от тук:”, а ландинг страницата отвежда потребителите на Вашият home page, то очаквайте висок bounce rate.
Ако ландинг страницата Ви перфектно отговаря на нуждите на посетителите, но съдържанието е дълго и тромаво за четене, рискувате хората да излязат бързо, а оттам да се вдигне bounce rate-а. Затова се стремете да правите кратки, ясни и пълноценни текстове, с които хората бързо да получат информацията, която ги интересува.
Що се отнася до последните проучвания, за 8 секунди посетителите решават дали да останат или напуснат даден уеб сайт. Ще изброим няколко от основните причини, заради които го правят:
Всеки посетител, който достигне Вашият сайт го прави с някаква цел. Когато тази цел е постигната или не, той ще напусне сайта ви, ако не му дадете нова причина да продължи да изследва навътре. Не трябва ландинг страницата да съдържа цялата информация за Вас, а да я разпределите равномерно във всички вътрешни. Така ще ги накарате да започнат да търсят. Създайте възможност на посетителите да продължат да браузват, включвайки вградени линкове и т.н.