Онлайн магазинът Ви освобождава от редица ограничения, които бихте срещнали, ако изграждате нормален физически магазин, осигурявайки Ви много по-широка публика и ред други облаги. Въпреки това, прецизната бизнес стратегия е много важна част от плана, за да бъде този онлайн магазин успешен.
Ето някои от рисковете, които крие това начинание:
Липса на информация
Ключовият елемент за успешен бизнес е осигуряването на нещо, от което хората се нуждаят. Когато посетителите влязат във Вашия сайт, техните действия се определят от това, дали ще открият нещо, което им трябва. Един от начините, с които да ги привлечете е чрез името на Вашия сайт. То трябва да отговаря на естеството на бизнесът Ви. Дори в слогана на фирмата, не се колебайте да загатнете за онова, което продавате. Поставете изображения на различни продукти на началната страница, но се убедете, че сте ги подкрепили с достатъчно информация полезна за потребителите. Не пропускайте да добавите меню “За нас”, за да може свободно и ясно да разкажете за себе си и Вашият бизнес. Така посетителите ще разберат повече за Вас и със сигурност, това ще помогне бъдещите им действия да бъдат повлияни в положителна посока.
Уебсайт с трудна навигация
Ако впечатлите потребителите с началната си страница, то интересът им ще ги подтикне да разгледат продуктите, които предлагате. Организирайте уеб сайта си така, че всяка секция да отговаря ясно на конкретната цел. Например, позиционирайте продуктовите категории вляво на страницата, а Вашите юридически и информационни връзки във футъра. Може да е изкушаващо желанието да напълните началната страница с линкове към всяка страница, но не го правете, защото ще стане много трудно за ориентация и ще объркате посетителите. Придържайте се към т.нар. мит за “3-те клика”. Така ще направите Вашият сайт много по-лесен за навигация.
Липса на защита на потребителски данни
Въпреки че управлявате авторитетен уеб сайт, много крадци на лични данни могат да се възползват от потенциални дупки в сигурността на Вашият сайт и да откраднат банкови сметки на клиентите ви. Независимо колко опит имате в програмирането, е важно да оставите методите за плащане на някоя голяма и сигурна компания със здрава защита. Някои от тях са PayPal или Google Checkout, които може да интегрирате към Вашият сайт. Те са компании, които са специализирани в гарантирането на сигурност по време на пазаруване. А и визуализацията на логото на някоя от тези компании със сигурност ще успокои потенциалните клиенти и ще ги насърчи да купуват от Вас.
Пропускане на клиентския feedback
Удовлетвореността на клиентите е целта на Вашият онлайн магазин. Без да получите адекватна обратна връзка Вие няма как да разберете тяхното мнение. В повечето случаи се линква едно меню във футъра, близо до “За нас” например, за да могат посетителите бързо и лесно да се свързват с Вас чрез e-mail. Според броя мейли, които получавате, Вие ще може да разберете до колко Вашите посетители се ориентират добре в сайта Ви. Ако линкът е видим на всички страници и имате редовен поток клиенти, които се допитват до Вас по имейл, означава, че те са доволни и навигацията в сайта върви лесно.
Невидими в интернет
За да увеличите броя на конвертирали се потребители на сайта Ви, то трябва да осигурите голям трафик към него. С милионите сайтове, които съществуват в интернет, Вие ще се окажете изправени пред огромна конкуренция. Затова се стремете да привличате потребителите чрез различни маркетингови трикове на места, които те посещават. Онлайн форуми и блогове са идеалното място, от което да стартирате. Присъединете се към форуми, в които се обсъждат продукти, които и вие продавате и тактично поставете линк към Вашия уеб сайт. Свържете се с различни блогъри и ги помолете периодично да публикувате фирмени постове, пишейки полезна информация за тяхната публика. Със сигурност хората биха посетили Вашият онлайн магазин, ако им предложите, това което търсят.