уеб дизайн студио

5 съществени качества, които добрият маркетолог трябва да притежава

Като цяло маркетинга не е умение, с което хората се раждат. Част от това твърдение лежи на факта, че знанията, които правят един маркетолог успешен трябва непрестанно да се усъвършенстват, тъй като този бизнес е много гъвкав и динамичен.
Затова тук възниква въпросът, какво да направим, за да станем по-добри маркетолози?
Ето няколко маркетингови умения, които да следвате и упражнявате.

 

  1. Съсредоточете се върху създаването на многостранно съдържание.

Този тип създаване на съдържание е голямо предизвикателствo, което обаче Ви носи мощни резултати.  Много са маркетолозите в света, които са обсебени в опитите си да открият онзи канал, който е ключов за успеха на дадена организация. В реалността, най-вероятно ще се наложи да управлявате няколко канала и то активно, за да постигнете нещо. Не само че трябва да бъдете подплатени с добър визуално изглеждащ и функционален уеб сайт, но и да го напълните с качествено и уникално съдържание. Така ще може да увеличите трафика на посетителите, които да открият това, което търсят. Може да увеличите тази възможност като публикувате видеа в сайтове като Youtube, както и да поддържате стабилни позиции в социалните мрежи. Имайте предвид, че публикациите на съдържание трябва да е различно за всяка отделна социална мрежа. (Facebook, Twitter, LinkedIn и т.н.) Направете го веднъж, но така че да заинтригувате хората, използващи различни платформи. Не забравяйте, че е много по-лесно да рекламирате, когато хората познават бранда.

 

  1. Оптимизирайте съществуващите маркетингови канали.

Едно много важно умение, върху което трябва да се съсредоточите, за да станете по-добър маркетолог е знанието кога и как да оптимизирате съществуващи маркетинг канали. Предходния успех не гарантира бъдещото Ви представяне, затова не се оставяйте да лежите на стари лаври, а се развивайте. Извършвайте промени и оптимизирайте, за да вдъхнете нов живот на Вашето социално присъствие. Извършвайте редовен одит на уеб сайта. Целта е да разпологатe със страници, които работят добре, с адекватно позиционирани call to action бутони. И не на последно място по важност, сайтът Ви трябва да е добре оптимизиран за търсачки.

 

  1. Изградете здрави връзки с клиентите.

Изградете естествени връзки с хората и формирайте база от лоялни клиенти. Целта на маркетолозите е да изградят действителни връзки със своите клиенти. Важно е да познавате техните нужди и да отговаряте своевременно на техните съобщения. Обратната връзка е изключително важна. Трябва да отговаряте дори на негативните коментари и да се опитвате да извличате възможно най-много от тях, за да подобрите своето обслужване.  Имайте предвид, че хората ежедневно биват засипвани от оферти на различни продукти и услуги в интернет, затова за тях е важно да получават нещо качествено, поднесено по най-добрия начин. Доставете това, което потребителите искат. Така ще излезете пред конкуренцията.

 

  1. Знайте как да разчитате данните от анализите

Опитът сочи, че голяма част от успешните маркетолози всеки ден се фокусират върху анализите. Ключът към успеха е да се вглеждате много в това, което тези данни имат да кажат. Те могат да осигурят много ценна информация, която да Ви накара да разберете за поведението на потребителите и за ефективността на Вашите маркетингови инвестиции.

 

  1. Бъдете търпеливи

Повечето успешни маркетинг кампании не са лансирани за една нощ. Тъй като маркетинг пейзажа непрестанно се променя, не всички умения ще дадат резултат. Трябва да станете експерт в тестването, бъдете търпеливи и постоянни.