Говорейки за ефективна онлайн рекламна кампания, целевите страници (landing страници) са един успешен начин за целенасочено промотиране на конкретна услуга или продукт/и и привличане на нови клиенти, генериране на трафик към основния Ви сайт, и създаването им е силно препоръчително, когато искате да покажете най-доброто от себе си.
Основната цел на една landing страница е да повлияе на потребителя на психологическо ниво на принципа „подбуда към действие“ – т.е. да го привлече, да го задържи на страницата (т.нар фокусиране) и да го накара да извърши съответното желано от нас действие. Най-често това е закупуване на продукт или услуга, а понякога обаждане или абониране за бюлетин – и така посетителят в сайта да се превърне в наш клиент.
Най-кратко казано, една landing страница обобщава, резюмира най-важното, което един посетител би искал да открие за дадения рекламиран продукт – напр. условия и вид на услугата, начин на действие на определен продукт, и всички последващи от това въпроси и отговори. Неделима част landing страниците са контактите с фирмата, бутон приканващ за покупка, бутон за регистрация (ако има).
Важно е да се отбележи, че целевата страница не замества един уеб-сайт, нито е негов синоним, тя е различен продукт от официалния уеб сайт и е строго специфична и персонализирана за продукта, който рекламира. И най-важното целевата страница силно фокусирана в една цел – да прикани посетителя към действие, да стане наш клиент!
Елементи на добрата landing страница
o Целева група, към която е насочен
o Отговор на определен въпрос – как, какво?
o Причина за избор на точно този продукт
o Дава конкретно решение на определен проблем
o И не на последно място – да бъде забавно!
o Така например ако предлагате нов продуктможе да засилите добрия ефект чрез вмъкване на висококачествени изображения, като е доказано, че използването и хора с Вашия продукт, засилва този ефект.
o Ако пък предлагате вече познат на аудиторията продукт, е добре да се представят статистически данни свързани с него – например данни за използването му за определен период и потребителско удовлетворение
o Друг елемент, без който Вашата целева страница не може, е видео съдържанието. Според проучвания то подтиква около 90% от потребителите да направят покупка и това е така, защото във видеата може да се „събере“ много повече информация при това поднесена по много атрактивен начин.
o За доброто взаимоотношение между партньорите Ви, клиентите и Вашата фирма е важно поставянето на познати лога – така виждайки познато име, доверието на бъдещите Ви клиенти към Вас и продукта Ви се увеличава.
Важно е да се спомене, че изброените по-горе точки не са универсален модел и формула за изграждане на целева страница, някои от точките могат и да отсъстват. Поставянето им е чисто стратегическо и спомагат за фокусирането на потребителя към вашия продукт, насочват го към ползите от него и го мотивират, без излишна агресия, да направи целевото действие – покупка.
В обобщение
Целевата страница има за цел да покаже на потребителя как Вашия продукт или услуга, ще реши неговия проблем и колко е лесно използването му. Изграждането на добра концепция при презентирането на продукта е съществено, добре е да отговаря на следните въпроси:
Затова е важно да опишете добре, информативно и в не твърде дълъг текст предимствата на Вашия продукт. Креативността тук е плюс, ето защо не трябва да се пропускат изображенията и видеата. За клиента е важно да знае какво точно купува и на каква цена, затова трябва ясно да се формулира продуктова оферта. Доброто обмисляне на призива за действие (call to action) пък е решаващо дали в крайна сметка покупката ще бъде направена. Не на последно място трябва да се обмисли и доброто SEO (оптимизация на търсачките), за да може Вашата страница и Вашия продукт да се появяват при търсене.
Няколко ценни съвета за успешната landing страница
Методи за популяризиране на Вашата landing страница
Най-популярният метод за постигане на високи резултати и промотиране на една landing страница става чрез платена реклама – затова се препоръчва използването на Google Adwords.Така може да се достигне най-бързо до желаната целева група (аудитория). Трябва да се обмислят правилно и ключовите думи в рекламата, за да се достигнат правилните целеви групи. Те трябва да отговарят на спецификата на вашия продукт и нуждите на клиента, това води до най-добър ефект и показване на точните потенциални клиенти.
Рекламата в социалните мрежи – Facebook, Instagram, също не е за подценяване. Като масово използвани медии, възможността рекламата Ви да достигане до точно определената от вас аудитория е голяма – по местоположение, интереси, пол, възраст. Така си гарантирате появяване на десктоп и мобилни устройства, навсякъде където Вие сте определили, за време и бюджет, който Ви устройва.
При липса на възможности за промотиране на вашата landing страница чрез платена реклама, съществува вариант и за неплатено промотиране – чрез създаване на фен страница на Вашия продукт. По този начин, макар и доста по бавно и в по-малки мащаби, чрез редовно споделяне на постове и приканване на потребителите да посетят вашата страница, се постига добър трафик от потенциални клиенти. Тук от особено важно значение е да се подобри връзката потребител-компания, чрез възможности за директна комуникация на живо или чат-ботове с въпроси. Неплатената реклама може да не води до бързи резултати или прицелване в точния клиент, но пък може да създаде доста по-трайни връзки в бъдеще.
И така, за финал, искаме да Ви кажем, че landing страниците са един страхотен инструмент, с който може да увеличите аудиторията си и да покажете ключовите си продукти си по-целенасочено спрямо личните интереси на всеки потребител. И не на последно място да превърнете посетителите във Ваши клиенти.