уеб дизайн студио

Защо е толкова важно тестването на уеб сайта?

Преди да обсъдим конкретно тази тема е добре първо да обърнем внимание на нещата в по-общ план. С годините, интернет се превърна в неделима част от нашия живот – личен и професионален. Днес той е информационния център на Вселената. Като повечето от тази информация е позиционирана в различни сайтове. Ако управлявате какъвто и да е бизнес, без значение дали е ресторант, обществена организация или софтуерна компания, притежанието на уеб сайт е задължително. Но само да имате уеб сайт не е достатъчно, защото той трябва да бъде добър. Ясно си личи разликата между един професионално направен уеб сайт и този, който е по-повърхностен и без много умисъл. Ако Вашият уеб сайт не е информативен и не дава на хората това, от което се нуждаят, то той става безполезен. Ако не е лесен за навигация, има счупени линкове, лоши изображения, неработещи бутони и т.н., хората ще се разочароват и ще го напуснат моментално. Ето защо, тестването му преди да бъде пуснат е от изключително значение. Различните начини за тестване, както и разнообразието от тестови инструменти може да бъдат от голяма полза, за доброто впечатление, което създавате онлайн. Автоматичното тестване на уеб сайта и мониториране му по време на работа, ще Ви уверят, че той върши своята дейност адекватно на очакванията и без възникване на неочаквани проблеми. Още по-добре би било, ако инструмента, който използвате, има известяваща система. Така той може да Ви уведомява своевременно за възникнала грешка, преди тя да е видяна от потребителите. Тестването на различни устройства, екрани и браузъри, може да Ви помогне да идентифицирате проблеми, които биха разочаровали евентуални посетители на сайта. Уверете се, че изображенията не изчезват в различните браузъри. Вижте дали архитектурата не се чупи на по-малък екран. Пробвайте всичко, за което се сетите. Опитвайки сами тези неща, може да откриете проблема и да го елиминирате своевременно. Помнете, че не трябва да тествате следвайки само правилния и лесно предвидим път. Опитайте се нарочно да създавате проблеми и да обърквате системата, за да откриете слабите и места. Например, проверете дали потребителите могат да въведат отрицателно число в количествено поле? Да инжектират злонамерен код? Тестовете ще Ви помогнат да направите своя уеб сайт максимално удобен за потребителя.
Ето и няколко съвети и трикове за тестване.

 

  • Съвет 1:

Тествайте в няколко браузъра с различни версии. Имайте предвид, че сайта Ви може да изглежда по коренно различен начин в някоя стара версия на Firefox или IE, за разлика от най-новата версия на Chrome, например. Определете кои бразузъри са най-често използваните от посетителите Ви, поглеждайки към показателите в Google Analytics или друг подобен инструмент. След което отделете голямо внимание на тях докато тествате.

 

  • Съвет 2:

Тествайте на няколко екрана с различен размер. Тествайте как изглежда сайта Ви на огромен екран? А на мобилен телефон? Дизайнът му респонсив ли е? За да се убедите, че уеб сайта Ви е респонсив може да пробвате mobile-friendly теста на Гугъл тук: https://search.google.com/search-console/mobile-friendly?utm_source=mft&utm_medium=redirect&utm_campaign=mft-redirect

 

  • Съвет 3:

Тествайте, следвайки лошия път. Потребителите рядко използват уеб сайта, така както са възнамерявали. Какво се случва когато го оставят в idle режим, а компютъра хибернейтва? Представете си ситуация с онлайн магазин, например. Потребителите влизат, разглеждат големия каталог с продукти, вкарват някой в кошницата, след което въвеждат своите данни за плащане, но изведнъж тяхното действие бива възпрепятствано от възникнали непредвидими фактори. Какво се случва в тази ситуация? Има огромен риск да загубите този клиент, ако сайтът Ви не запазва информацията за неговите действия, за да може той да се върне към тях, макар и по- късно. А ако запаметява, дали го прави по най-сигурния и безопасен начин за потребителя? Това е т.нар. лош път, който вие трябва да предвидите и обезопасите, за да гарантирате своя успех. Не следвайте това, което е логично и нормално, а предизвиквайте системата, за да Ви издаде слабите си места. 

 

  • Съвет 4:

Използвайте и двата варианта - ръчно и автоматично тестване. Те взаимно се допълват. Тествайте колкото се може по-често, за да сте сигурни, че Вашият уеб сайт е в тип топ форма. За автоматично тестване, пробвайте Tellurium testing tool безплатно и вижте дали подобрява тестовия процес.

 

Екипът на Slavov Design Studio използва най-новите и сигурни методи за тестване на уеб сайтове, за да гарантира тяхното качеството и безпроблемна дейност.